ללדת אחרי קיסרי - שירה גרפיט

VBAC Israel - לנל"ק ישראל - לידה נרתיקית אחרי קיסרי

052-5155529
עקבו אחריי | לקבוצה הסגורה
כניסה למערכת | הרשמה לאתר

דולה מספרת - ליווי לידה של אם חד הורית

 

ההריון של כ' עבר על מי מנוחות, הריון תקין, מעקב ההריון בוצע באופן מלא. למרות גילה, 37, בחרה שלא לבצע בדיקת מי שפיר כיוון שכלל הבדיקות היו תקינות ולא היתה סיבה לחשד למום עוברי כלשהו או תסמונת דאון.

 

בשבוע 37 ניגשה כ' לבית החולים בו בחרה ללדת כייון שחשה ירידה בתנועות העובר. בעקבות בדיקות ודיון עם הצוות הרפואי הוחלט כי תישאר לאישפוז להשגחה בבית החולים.

 

לאחר 2 ימי אישפוז החלה ירידת מים בטפטופים בשעה 1:00 בלילה.

 

בנקודה זו שיחרור מבית החולים כבר לא עמד על הפרק, מכאן האפשרות היחידה היתה להמשיך להמתין או להיכנס לחדר לידה לקבל פיטוצין.

 

בשעה 8:00 בבוקר הגעתי לבית החולים ופגשתי את ק', הדולה הנוספת איתה ליוויתי את הלידה. אמה של כ' אף היא הגיעה לבית החולים.

 

 

במהלך מספר שעות נעשו מאמצים לקדם את הלידה באמצעות רפלקסולוגיה, הליכות, סיבובי אגן, עליה במדרגות, דמיון מודרך וכו'. למרות זאת הצירים לא היו סדירים.

 

כשכבר היה נדמה כי מתחילים להסתדר היו עימותים בין האם לכ' על רקע התקדמות הלידה, נראה כי הן מתווכחות הרבה, הן הסתובבו יחדיו בבית החולים ועשו הליכה כדי לקדם את הלידה אך בהתבוננות מהצד ניתן היה לזהות שפת גוף המעידה על מתחים ולחצים, לא נראה כי כ' היתה בשלווה בנוכחות אמה.

 

בעקבות ויכוחים אלה היתה הפוגה בצירים. האם הפעילה לחצים על ביתה לקבל זירוז פיטוצין למרות שכ' לא היתה מעוניינת בכך.

 

במשך הזמן בו היתה מאושפזת במחלקה מרגע ירידת המים ואילך הופעלו עליה לחצים מצד בית החולים והאם לקבל זירוז פיטוצין, תוך הסבר שאם תזדרז לקבל פיטוצין התינוקת לא תצטרך לקבל טיפול אנטיביוטי לאחר הלידה.

 

בעקבות נהלי בית החולים ולחצים משמעותיים מצד אמה של כ', בסופו של דבר החליט להיכנס לחדר לידה ולקבל פיטוצין כיוון שהצירים לא היו סדירים.

 

בשעה 15:00 נכנסה כ' לחדר הלידה, תהליך ההתארגנות בחדר הלידה לקח זמן. בסופו של דבר היא גם חוברה למוניטור (בשכיבה על המיטה) וקיבלה פיטוצין לוריד. השעה היתה כבר לקראת 17:00 בערב, לאחר כ-10 שעות בבית החולים הדולה הנוספת ואני החלטנו לעשות חלוקת עבודה כדי שנוכל לשמור על הכוחות שלנו כיוון שלא ניתן היה לדעת כמה זמן תארך הלידה.

 

הדולה הנוספת עזבה את בית החולים סביב השעה חמש בערב, היא נסעה לנוח כשעה וחצי בדירה בקרבת בית החולים. זה היה סמוך לתחילת קבלת הפיטוצין והאשה ביקשה לנוח, לנסות לישון מעט עד שיתחילו הצירים להיות משמעותיים.

 

גם אני ואמה עזבנו את חדר הלידה, לבקשתה של כ' השארנו אותה בחדר הלידה ישנה ויצאנו לסיבוב להתאווררות. כעבור כחצי שעה חזרנו לחדר הלידה ומצאנו את כ' ישנה, הפיטוצין עדיין לא החל לפעול בצורה משמעותית.

 

בפרק זמן זה הצירים עדיין לא היו משמעותיים ונראה היה כי כ' מנסה לנוח. עם חזרתה של הדולה השניה יצאתי מבית החולים לשעתיים לכיוון הבית, לצורך מקלחת ארוחה ומנוחה כדי לצבור כוחות להמשך הלידה.

 

מינוני הפיטוצין הועלו בהדרגה עם התקדמות הלידה. בפרק הזמן בו הייתי מחוץ לבית החולים קיבלה כ' החלטה לקחת אפידורל (את כל הצירים עד לנקודת זמן זו עברה ללא חומרי אילחוש). כאשר הגעתי בחזרה זה היה מיד לאחר שהמרדים סיים את החיבור לאפידורל.

 

מרגע זה הנחנו את כ' לנוע מצד לצד, לשנות תנוחות, עשינו לה ביחד ריבוזו כאשר היא בשכיבה על הגב. הדולה הנוספת נתנה לה תכשירים הומאופטיים במטרה לעזור ולקדם את הלידה.

 

האם שהיתה נוכחת בתהליך לכל אורכו כמעט, שינתה מצב מרגע הכניסה לחדר הלידה והסתגרה. היא כבר לא לחצה על הבת אלא ישבה על הכורסא בחדר הלידה ועסקה ובעינייניה. נראה היה כי קשה לה מאוד להיות בסיטואציה.

 

היא נסתה להקל על עצמה באמצעות שיחות טלפון ודיווחים און ליין לבני המשפחה. בשלב מסויים הובהר לה על ידי ביתה כי היא מפריעה בשיחות אלו והיא הפסיקה את פעילותה זו.

 

הלידה המשיכה והתקדמה, במהלך השעה שקדמה לקבלת האפידורל (מרגע ההחלטה לקבל אפידורל) התקדמה מפתיחה 5 לפתיחה 9.5.

 

היא שכבה על המיטה כאובה מאוד עד שהאפידורל התחיל להשפיע עליה, רועדת כולה, מחזיקה את עצמה שלא ללחוץ, על פי הנחיותיה של המיילדת.

 

 

 

כעבור שעתיים או שלוש (אינני זוכרת בדיוק) מרגע הגיעה לפתיחה מלאה, ראתה המיילדת כי צירי הלחץ אינם מגיעים. בשלב זה כבר היתה כ' מאולחשת. לאחר פרק זמן זה התחילה המיילדת להלחיץ אותה.

 

לאחר שעה ארוכה של לחיצות בהן נסתה המיילדת ככל האפשר להימנע מביצוע חתך, נכנסו רופאים צעירים לחדר והציעו את עזרתם למיילדת. הם הציעו לעשות ואקום. המיילדת סירבה לעזרה ואמרה כי האשה תלד ללא ואקום ואין צורך בכך.

 

בסופו של דבר לאחר שראתה כי הלחיצות אינן אפקטיביות מספיק והתינוקת אינה מצליחה לצאת באמצעות לחיצותיה של כ' בלבד, ביצעה המיילדת חתך חיץ.

 

לאחר ביצוע החתך תוך זמן קצר ביותר התינוקת היתה בחוץ. קיבלתי את הכבוד הגדול לחתוך את חבל הטבור לאחר שהפסיק לפעום.

 

היה רגע שיא גדול מאוד ומעצים של אושר מצד כלל הנוכחים בחדר על כך שהלידה הסתיימה במהירות יחסית ובאופן שבו הסתיימה. התינוקת נולדה בשעה 2:00 בלילה.

 

פרק זמן קצר לאחר מכן נולדה השלייה. יצאה שלמה ללא כל בעיה.

 

לאחר חיבוק ראשון ונשיקה, כמה תמונות וכו' נלקחה התינוקת לפגייה לטיפול ומעקב. כיוון שפרק הזמן שעל פי נהלי בית החולים להימנעות מאנטיביוטיקה חלף, הייתה התינוקת חייבת לקבל את הטיפול השיגרתי של בית החולים הניתן במצבים אלו של ירידת מים ממושכת מעל 18 שעות.

 

לצערה הרב של כ' נמנעה ממנה האפשרות להניק את ביתה הנקה ראשונה כיוון שנהלי בית החולים חייבו 12 שעות פגייה ואיסור הנקה או הזנה.

 

אמה של כ' ליוותה את התינוקת לפגייה ונכחה במקום בזמן ביצוע שגרת הטיפולים לפי הנהלים.

 

הדולה הנוספת עזבה מיד עם לידת השלייה.

 

צוות התפירה הגיע ובוצעה תפירה של האשה בשקט יחסי כאשר הדולה הנוספת והאם אינן נוכחות בחדר.

 

האם שליוותה את התינוקת חזרה להיפרד מביתה והמשיכה הביתה.

 

נשארתי עם כ' שעתיים נוספות בחדר הלידה, ליוויתי אותה למחלקה ודאגתי לספק את כל צרכיה כולל מזון ושתייה, לסדר לה את התיקים והחפצים בקרבתה במחלקה.

 

בסופו של דבר עזבתי את בית החולים סביב השעה 6:30 בבוקר בתום כ-24 שעות אינטנסיביות ומתישות.

 

הלידה היתה חוויה מעצימה ומכוננת. זכיתי בכבוד גדול כי ניתן לי ללוות לידה זו.

 

 

 

חדשות ועידכונים

חיפוש

לנל"ק 2

אנחנו בפייסבוק

SFbBox by casino froutakia

  • _1
  • _2
  • _3
  • _4
  • _5


בלידה הקודמת ילדת בקיסרי

ועכשיו את רוצה אחרת?

ברוכה הבאה,

הגעת למקום הנכון!

הצטרפי עכשיו לאתר וקבלי את

המדריך ללידה נרתיקית אחרי קיסרי - בחינם!!!